Bevezető

Ez az oldal azért jött létre, hogy összegezze eddigi gyűjtött tapasztalataimat, és dokumentumaimat
a tejtermékek gyártása kapcsán.

Ösztönözve, és kedvet adva ezzel másoknak is,
egyedi tejtermékek gyártására.

2012. április 14., szombat

Készítő eszközök (fotók)

Sajtszűrő+prés 2 kg 

Tároló edény 5l

Csöpögtető+tároló fa rács

Hőmérséklet szabályzás

Hőmérő 

Hőmérő rörzítése

Hőn  tartó edény


Joghurtos üvegek 250 és 500 g

Sajt szűrő+prés edény 1 kg

Sós vizes áztató edény 1kg

Ventilátor rögzítése hűtőajtóra (meghajtás 12V-os adapterrel.Melyet be lehet kötni a motor meghajtó vezetékre párhuzamosan. Így a ventilátor nem megy állandó üzemben, csak ha a hűtő motor bekapcsol. Ezzel a bekötéssel nem csak energiát spórolunk, de a sajtoknak sincs szükségük állandó légmozgásra, mert túl hamar kiszáradnak és felrepedeznek. Rontva ezzel esztétikai megítélésüket.) A ventilátort el lehet helyezni a hűtőtér hátsó falának felső közepén is. A ventilátort kicsit megdöntve úgy kell beállítani, hogy a felső részből elszívott levegőt a hűtőtér hátsófalára irányítva lefele fújja.

1 megjegyzés:

  1. Szia Zsolt!

    Sajtot készítek, megy is mint a karikacsapás, de az érleléssel gondban vagyok. Lakótelep, 5. emelet - szerintem ezzel mindent elmondtam :)

    Marad a hűtőszekrény, és az utolsó képen a ventilátoros megoldást nézegetem... mennyire működőképes?

    Amit most megkóstoltam, és a saját hűtőmben érlelődött, az kicsit savanyú lett. Persze volt a hűtőben más kaja is, nem is szellőzött, és sima vágódeszkára raktam őket, nem tölgyre vagy bükkre, mert azokat most szerzem be.. szóval ezek miatt lehetett savanyú?

    Gondolod, ha beszerzek hűtőt, megcsinálom a ventilátort, kiszedem a rácsokat és tölgy vagy bükk fából készült polcokat rakok bele, ezen kívül semmi más nem lesz a hűtőben a sajtokon kívül, akkor megfelelő lesz érlelésre így a dolog?

    VálaszTörlés